maanantai 22. lokakuuta 2012

Siellä sun täällä

Mä oon käyny stadilla muutamankin kerran, Vantaalla, Tallinnassa ja Hämeenlinnassa.

Vantaalla Jumbossa oli, kuten aina, hulvattoman hauska NeuleHarppujen tapaaminen. Siellä oli jopa suora kuvayhteys Neleen, siis Australiaan!

Stadissa on on uusi hieno Kampin kappeli. Itse kappelihuoneen pitäis olla hiljainen, mutta sitä se ei ole. Jatkuvasti ovi aukeaa ja käytävästä kuuluu hälinä sisälle. Siihen pitäisi saada joku äänisulku väliin.



Mitenköhän tämä materiaali kestää ajanhammasta Stadin haaastavassa ilmastossa?

Museokatu 44:n katolla on hauskat "tornit".




Tallinnassa olin perjantaina Tiinan, Marjan ja Riikan kanssa, joista Tiina on tuttu, Marjan oon tavannu kerran ja Riikka oli ihan tuikituntematon. Hän oli joskus keväällä jättänyt blogiini viestin, että haluaisi joskun mukaan lankamatkalle. Kampissa tavattiin ja tunnistettiin. Matka sujui oikein hyvin ja muut tekivät runsaita ostoksia. Mä selvisin Karnaluksista vähän alle 17 euron ostoksilla. Karnassa ja paluumatkalla jutusteltiin myös Virpin kanssa, joka oli syyslomareissulla.

Karnaluksin talon alakerrassa olevasta Abakhan kangaskaupasta Riikka osti super edullisesti super paljon kortteilumateriaalia. Marja osti tosi kivan tunikakankaan, kympillä just muodikasta siksak-kuviota.

Mitään kuvia Tallinnasta ei nyt ole mutta olen löytänyt pari uutta linkkiä. Tallin tourism -sivustolla on ostoksia osiossa myös lankakaupat listattu osoitteineen. Ja toinen on ihan vain Karnaluksista kertova blogi. Tuolla on kattavasti kerrottu, mikä Karna on, miten sinne pääsee yms. yms. sekä kävijöiden kokemuksia kaupasta.


Hämeenlinnassa piipahdin eilen pikaisesti tapaamassa Terhiä. Matkalla pysähdyin Riksun ABC:llä virkistämään lupsuvia silmiä. Iittalan myymälästä ostin itselleni salaattilautasen, Rörstrand. En ole mikään Marimekko fani mutta en voinut vastustaa söpöä pientä Mariskoolia, jonka hinta oli vain 10 euroa, siksi että se on ns. vaihtuvavärinen. Näitä outoja värejä syntyy kun koneeseen vaihdetaan toinen väri ja ennenkuin tuutista tupsahtaa niitä just ihan oikean värisiä niin tulee näitä "epävärejä"



Mä oon kohta ihan kypsä tähän puoliautiossa ja kaikuvassa asunnossa luuhaamiseen. Mutta kahdenasunnonloukkuun en halua ryhtyä. Uusi koti pitäisi löytyä stadista spårapysäkin läheltä mutta se on jo aivan liikaa toivottu. Voin sitt tinkiä metropysäkin läheisyyteen ja ihan äärimmäisessä hädässä juna-asemakin kelpaa, kunhan on stadin rajojen sisäpuolella. Jos joku tietää niin voi antaa vinkin.

KS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi.