sunnuntai 20. elokuuta 2023

Hämeen Keskiaikafestivaaleilla

 



Kiva päivä Hämeenlinnan Linnanpuistossa Keskiaikafestareilla. Koko päivän siellä kuljeskelin, juttelin kauppiaiden kanssa ja muutaman aatelisen ja rahvaankin kanssa keskustelua käytiin. Niin ja myös pyövelin tapasin, onneksi en mestauspölkylle joutunut vaikka olin ensin vähän suutani soittanut.






Vähän ostinkin jotain, onneksi pysyin kurissa ja nuhteessa enkä heittäytynyt holtittomaksi kukkaron nyörien avaajaksi.

Mustaavalkosipulikastiketta! Onpas herkullista, sopii varmasti ihan kaiken kanssa, myös jäätelön! Purearcticgarden.



Metsälän tilan Lammaseväs on mulle sopiva annos valmista ruokaa, purkissa on myös hieman perunaa ja possua mausteineen.

Sunnuntaina kertoivat Instagrammissa, että saivat lauantaina viestin tilaltaan, että  muutama lammas on karkuteillä. Noh, naapurit olivat saaneet ne kiinni ja takaisin aitaukseen. Mutta kun oma väki tuli kotiin niin kas kas, ne olivatkin olleet pässit karkuteillä! Nyt ne piti kipinkapin hoitaa omaan aitaukseensa ja toivoa, ettei "vahinkoja" ole tapahtunut. Mä siihen kommentoin että: "pässit tiesivät oman väen olevan poissa, käyttivät tilaisuutta hyväkseen ja pääsivät just sinne minne mieli teki ;)"

Erinomaisen herkullista ja sametin pehmeää toffeeta Toffeetuvalta, makuina kahvi ja appelsiini.


 

Kemiön saaristossa koivunlehdillä Irman värjäämää suomalaista sukkalankaa. Ja Arjen ilot puikkopiika. Tämä oli jo valmiiksi 'ostoslistalla'.

Sokerina pohjalla on hevosen jouhesta Raudikko Ruunan valmistamat  korvikset. Nää on hienot, ihanat, tykkään.

 


Tuo kilikello tulee mun fillariin. Kilisytän sitä ilmoittaaksen kanssakulkijoille lähetyisestä. Koiralliset varsinkin tykkää. Mulla on jo muuta kilistin mutta tässä on kiva ja kuuluva ääni. Soittokellon ringittämisestä ihmiset suuttuvat, haukkuvat ja kiihtyvät. En muista keneltä tämän osti kun kauppiaita oli niiiiin paljon.


Linnalta rautatieasemalle on ehkä kaksi kilometriä käveltä ja se oli aika pitkä matka mulle. Onneksi lähdin riittävän ajoissa kun aamulla olin katsonut kellosta kävelyajan ja siihen vähän väsymyslisää niin ehdin. Ja tämä oli eka kerta tänä kesänä kun VR oli aikataulussa molempiin suuntiin.


Olihan tämä mukava päivä ja tapahtuma mutta mä vaan en pääse siitä yli, että seurassa olis kivempaa. Se kokemuksen jakaminen tois paljon lisää tunnetta. 

 

Lähteekö joku Villan Voima -tapatumaan Paimioon? Olen just kohta ostamassa bussilipun mutta jos kimppakyytiin pääsis niin olis hienoa. Bussilla kun ei pääse perille asti.

KS

2 kommenttia:

  1. Kiva tapahtuma ja ihan on oma vikani, että tuokin jäi väliin. Näin siitä ilmoituksen joskus aikoja sitten ja sitten unohdin.

    VastaaPoista
  2. Varmasti ihana tapahtuma. Pakko päästä joskus osallistumaan. Tuolla on kyllä hauskoja asioita myytävänä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.