sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Aatonaatto

Aika outoa oli viettää 4. adventtisunnuntaita kaupungilla kulkien. Harvoin se tällaisenä melkein arkipäivänä adventtipyhä on.
Ensin Malmin hautausmaalle, jostain syystä tämä ns. velvollisuus on kaatunut mun niskoille. Kukaan ei varmasti viime jouluna käyny siellä ku mä olin etelässä. Mulla ei oo enää pientä lapiota mutta kaapista löytyi sopiva kaponen ja tukeva tarjotin lapion virkaa tekemään. Hyvin se toimikin ja oli tarpeen. Mulla oli vaan lyhtykynttilöitä ku muistelin ett kaikilla (4) haudoilla on lyhdyt. Vaan eipäs kahdessa ollutkaan, ja tää yks oli ruostunu irti varrestaan. Noh, palaa sen aikaa ku palaa, nyt ei tuullu eikä tuiskunnu. Hiki virtas ku lähdin poispäin, oli se sen verran joulujumppaa ja vaatetus oli tietysti vähän viileämpää säätä varten, Malmilla ku tuppaa aina olemaan kylmä.

Sieltä sitt kurvasin keskustan kautta kotiin. Rautatietorin luistinradalla oli jos jonkinlaista luistelijaa.

 Siinä se on: Eckerön uusi Tallinnan laiva Finlandia. Ai että mulle tulee ikävä pientä ja kodikasta Nordlandiaa, nyyh.

 Joulukortteja on tullut paljon, kiitos kaikille lähettäjille.

Susi kävi eilen illansuussa tonttukierroksellaan täälläkin. Sain synttärilahjaksi kiva Bengtskär-keittiöpyyhkeen - hyvä lohikeittoresepti siihen painettuna majakan kuvan kera (valokuvaa ei nyt ole). Ja Susi toi semmosenkin paketin, jonka saa avata vasta aattona! Yritin mä sitä rapistella mutt ei mitään kuulunu, eikä sieltä kuulu mitään "mää-mää", meinaan ettei oo karitsaa paketissa;)

Oman maun mukaisen lahjan saa ku ostaa ite (o-ou tää taitaa olla jo toinen iteostama)
 Tuo on siis Riihivillan lapasten tekemispaketti.

Näytän sitt vielä mun uuden neulomispesän. Mä sain syksyllä systerin mieheltä tuollaisen tosi kauniin visakoivuisen lipaston, joka on just passeli käsityöpöytä. Takana näkyy mun "toimisto".

Lipastossa on ulosvedettä marmoritaso. Pöytäson päällä on lasi ja sen alla on nyt mun kesällä kirjoma Jugend-kukkaliina (joo, ei oo viimeistelty, vieläkään).

Ja laatikko ja kaappi.

Tämä on tosi kiva lipasto eli taas voidaan todeta, että toisen tarpeeton on toiselle tarpeen.

Rauhallista iltaa ennen jouluaaton hulinaa ja syöpöttelyä:)
KS

11 kommenttia:

  1. Ihana pöytä :) Noita visakoivuisia huonekaluja on ainakin täällä melko mahdoton löytää, ovat todella kaunista puuta.
    Täällä (Porissa) oli aivan mielettömät ruuhkat tänään, toivottavasti huomenna on jo hiukan rauhoittunut kun esikoisen kanssa lähdetään joulunviettoon.
    Oikein mukavaa ja rauhallista joulua :)

    VastaaPoista
  2. Kivoja lahjoja ja kortteja olet saanut. Ja tuo lipasto on upea.
    Kerrohan sitten kun teet nuo lapaset, että miten sen peukalon sait tehtyä. Mulla kun on yhdet Riihivillan lapaset edelleen peukaloa vailla kun siihen peukalonhankaan tulee kumma rynkky. Toinen lapassatsi odottaa sitten vuoroaan kunhan ensin tuo peukaloasia selviää.
    Mukavaa joulunviettoa siellä uudessa kodissasi!

    VastaaPoista
  3. Oi kuinka kaunis lipasto!
    Mun kotona oli (mahtaa veljellä olla vieläkin, pitänee katsastaa) hieman saman tyylinen ja se oli ns. radiopöytä. En tiedä oliko sen nimi sellainen vain siksi, että siinä pidettiin radiota vai oliko se sellaisella nimellä hankittu. Tai nyt tulee mieleen, että mahtoiko sekin olla mun isän tekemä niinkuin suurin osa kotimme huonekaluista. Äitini piti siinä kaappiosassa kaavojaan ja hyllyllä oli viimeisimmät sanomalehdet.
    Ai-jai mitä tuleekaan mieleen vaan siitä, että näkee lipaston, sinun lipaston!!!

    Joulu jo kolkuttelee nurkilla! Mulla harvinainen aattovapaa!

    VastaaPoista
  4. Hyvää Joulua Kristiina! Nähdään taas ens vuonna! Eikös?
    Ja kyllä tää tästä mullakin, pikkuhiljaa. Kerron sit joskus, kaikkee ei viitti blogis kirjotella.

    VastaaPoista
  5. Oikein ihanaa joulua uudessa kodissa!

    VastaaPoista
  6. Aikamoinen yllätys hautakivessä Raili Helenan syntymäpäivä on sama kuin omani vain vuosi on eri.Hyvää Joulua sinulle ja Onnea vuodelle 2013.T.neulomon Sipriina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toinen yhtäläisyys on sinun kynttiläkruunusi.Minulla on niitä kaksi smanlaista toinen mökillä ja yksi kotona.Tuolla alempana esittelet sitä.

      Poista
    2. Kynttiläkruunu oli eka tavara, jonka ostin monta vuotta sitten silloiseen uuteen kotiin. Olin Aina halunnut semmosta. Tuo on tehty jossain Pohjanmaalla tai länsirannikon tuntumassa, en enää muista. Mutta kotimaista käsityötä ja yksinkertaisuudessaan kaunis.

      Poista
  7. Ilontäyteistä, lämminhenkistä ja rauhoittavaa Joulun aikaa!!

    VastaaPoista
  8. Hyvä kun maltoit olla avaamatta pakettia ennen aattoa ;)
    Löysin jotain kynttilöitä jotka varmaan sopii sun kynttiläkruunuun, tosin ne oli liloja ja vaaleansinisiä, vihreitä ei enää löytynyt...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.