maanantai 3. helmikuuta 2014

Hihatin


Mä menin taas lankaan, vipuun, lankesin ansaan . . . Isosysteri Piko pyysi neulomaan lukunutun/ hartialämmittimen. Selostuksestaan sitt sain mielikuvan, että hihattimesta olis kyse. Valkoinen tai mahdollisesti vaaleanpunainen. Menin torstaina ajoissa VillaLankaan, jotta sain katsastaa lankavalikoiman rauhassa ennenkuin neuletapaamisen neulojat saapuivat paikalle.
Langaksi valikoitui luonnonvalkoinen Magretka, 100% villa, 30 ast.konepestävä. Paksu lanka, siis paksut puikotkin.
Ohjettahan ei tietenkään ollut. Anna auttoi alkuun ja neuvoi mallineuleen, se onkin ainoa mikä tässä neuleessa on kiva.
Ikinä, ikinä enää en neulo mitään jos ei oo lanka ja halutun mallin ohje käsillä. Näinhän mä oon päättäny jo aiemminkin, etten osta mitään lankaa jos en tasan tarkkaan tiedä mitä siitä teen, ja ohje on oltava.


Miten mä nyt sitt sorruin tähän neuleeseen lupautumaan, vaikk mä oon ihan opetettelemalla opetellut sanomaan Ei.

Paksu lanka ja puikot ei vaan oo mun juttu. Neuleliinat on niin paljon kivempia neuloa, ja niistä tulee yleensä aina kauniita. Tämä hihatin on ruma, ei istu päällä, siinä on silmukkavirhe just näkyvällä paikalla, langan paksuja kohtia pömpöttää siellä ja täällä, sauma on paksu . . . mitähän vikaa tässä ei olis. Kaikenkukkuraksi luulen, että tää on liian pieni systerille.
Se siitä, siirryn ihanaan korituoliini neulomaan Anittan neuleliinaa.
KS

12 kommenttia:

  1. Mä en myöskään tykkää neuloa paksua lankaa.Max 5 puikoilla.Kyllä toi hihatin systerilles kelpaa.
    Sun liinat on kyllä kauniipia mitä oon nähnyt.
    Nähdään huomenna VillaLankassa

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Eiköhän tuo asiansa aja. Minä en siinä mitään vikaa näe, vaikka on silmälasit ja kaikki. Paksusta paksuilla syntyy nopeasti valmista!

    VastaaPoista
  4. Ihan ok-näköinen hihatin:) Kyllä se lämmittääpi. Tosin mä en oikein ymmärrä noita hihattimia, miksei sitten kunnon liivi tai villatakkia. Tsoin siinä on tietty isompi neulominen. Paksuilla puikoilla tulee nopeesti tulosta aikaiseksi, siksi minä taas tykkään suht paksuista, semmosista vitosen puikoista:) Terkkuja M-L.

    VastaaPoista
  5. Tulihan tuosta kiva. - ja ehkä se siskollekin sopii kun pitää sitä oikein päin ;) Vai tuoksuu sulla intialainen - musta tuntuu, että meilläkin vielä se tuoksuu vaikka tänään ei enää niitä syötykään.

    VastaaPoista
  6. Joo, minäkin olen opetellut sanomaan ei just tuon takia, kun tuntuu että ei varmasti onnistu sitten kun joku tilaa jotain, mutta joskus sitä lankiaa...
    Kyllä tuo hihatin varmaan asiansa ajaa, on lämmin ja eihän jokunen virhe haittaa ainakaan kotioloissa.

    VastaaPoista
  7. Hihatin näyttää ainakin lämpöiseltä ja lanka on varmaan ihanaa.
    Pitsiliinojenn tekemisessä oletkin oikein mestari. :)

    VastaaPoista
  8. Hihatin ainakin näyttää lämpimältä ja pehmoiselta. Minä en suostu tilauksesta tekemään mitään muuta kuin sukkia:)

    VastaaPoista
  9. Ihan on käypänen neule, ompele siihen virheen päälle punainen virkattu sydän.

    VastaaPoista
  10. Harmi, että menee pieleen. Sinulla on kiva (yö?)paita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, yöpaituli se on. Oli joskus alessa ja niin hauska, että pakko oli ostaa, ja Taralle englantiin lähetin toisen. Siellä ku ollaan muumifaneja.

      Poista
  11. Sitä aina miettii, miksi ei osaa sanoa ei. Minäkään en tykkää paksuista langoista ja tykkään että on ohje kun tekee, vaikka noita omiakin ohjeista on tullut tehtyä.
    Lämpimältä tuo hihatin kuitenkin näyttää.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.