lauantai 28. lokakuuta 2023

Kukkia ja halloveenia

 Kuulin kommentin, että en ole päivittänyt blogiin pitkään aikaan. Noh, en oo missään ollut, ketään tavannut eikä mitään mainittavaa oo tapahtunut.

Mun kesäkukat kukkii vielä kauniisti, siis ulkona! Mulla ei oo lasitettu terassi.


Lokakuun alussa otin kaktuksen sisälle, se on koko kesän nauttinut auringosta terassilla. Heti sisään tultuaan sen nuput alkoivat pullistua ja plops! kukkia rupes aukeamaan. Nyt se on niiiiin kaunis etten osaa sanoakaan. Kukkia on Ainakin 50 ja vielä on nuppujakin.




Usko on täyttänyt 13 vuotta. Pikkuisen on rauhoittunut ja alkanut lähestyä mua.




En oo mikään Halloween ihminen mutta että vähän pysyn ajassa kiinni niin olen laittanut koristeita ja varautunut Karkki vai Kepponen kävijöihin. Ei niitä ole koskaan käynyt mutta jos ei varaudu niin sitt niitä tietysti tulee.

Krysanteemikimppu sopii väritään, karkkikori koristeltuna ja siinä on mun 'silmäkivi' saanut huivin päähänsä.



Ovikoristekin sai aikaan sopivan lisukkeen, tämä on jo muutaman vuoden vanha.


Ikkunassa viirit vaihtuivat nyt musta-oranssiin väriin, tai noh, jäi siihen vielä tuo syksyn vihreä-oranssi. Ja kissat on siellä aina. Nämä on siis ulkopuolella.


KS

13 kommenttia:

  1. Hyvä kun muistutit, että pitää varautua karkki tai kepponen -ovikellonsoittoihin. Ei niitä meilläkään ole ollut, eikä myös virpojia, mutta aina on hyvä varautua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tässä se kuuluisia Murphyn laki pätee, jos ei oo karkkia nii tulee virpojat ja keppostelijat. Nyt jos ei tuu nii saa ite syödä!

      Poista
    2. HUOM PUIKOILLANIKIN: mä oon sun blogiin yrittäny kommentoida mutta en kyllä mitenkään pääse kirjoittamaan. Niinkuin monessa muussakin blogissa on ongelmia.

      Poista
    3. Voi ei, Anonyymi. En ole ennen kuullut, että joku ei olisi päässyt kirjoittamaan. Ei siellä pitäisi mitään esteitä olla. Toivottavasti se on ollut tilapäistä.

      Poista
  2. Onpa kaktuksesi upeasti kukassa . Halloweeniä en taida viettää muuten kuin katsomalla peiliin ja pelästyttämällä itseni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No just noin! Mä olen aika ilmestys ku en oo käyny kampaajalla aikoihin. Tukka hapsottaa sinne sun tänne Nyt voi jo vähän pipoa pitää ku on viileetä ni ei kaupungilla kaikki pelästy. Ja joo, kaktus oon kyll upea, ei oo koskaan näin hienosti kukkinut. Se taisi kesällä saada Parvekekukkalannotetta samalla kun kesäkukatkin, normaalisti merilevälannotetta annan viherkasveille.

      Poista
  3. Teilläpäin taitaakin halloveeni näkyä, meillä täällä maaseudulla se ei näy kuin kauppojen hyllyillä. Hyvä niin, ihan turha kaupallinen juhla minun mielestäni. Vanhat suomalaiset perinnejuhlat saisivat tulla takaisin. Muistan lapsuudestani Nuuttipukit joulun jälkeen. Kiertelivät naapureissa ja olivat pelottavan näköisiä ukkeleita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään tästä mitenkään innoissani ole mutta jos lapsia tulee ovikellolle niin on kiva ku on karkki antaa. Täälläkin oli muutaman vuonna Kekri-juhlia puistoissa, kaiketi srk:n järjestämänä mutta nyt ei ole näkynyt ilmoituksia sellaisista. Vahinko. KS

      Poista
  4. Ihana kukka piristää syksyn pimeyttä.

    VastaaPoista
  5. On tosi hieno kaktus! Kesäkukatkin vielä kukkii, meillä on jo kompostissa.
    Koronan alkuvaiheesa jätin kampaajalla käynnin ja missäänhän ei käyty, Ihan sama millainen pehko on pää kotona. Joskus toukokuussa olin kauniilla ilmalla ulkona pipo päässä (puuvillainen tosin) ja silloin naapurin pojat oli 8-v kaiketi kysyivät miksi mulla on kuumalla ilmalla pipo. Sanoin hiusteni olevan kauheat. Parin viikon päästä olin puhtailla ja laitetuilla hiuksilla ilman pipoa ulkona, niin aidan takaa kuului; ei ne ole kauheat. Mä kysyin, että mitkä? Sun hiukset, kuului. Lämmitti nekin keskustelut silloin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva tapatumaketju hiukset/pipo! Tämmöiset on hauskoja muistoja. KS

      Poista
  6. Minun pinkki kesän ulkoillut kaktus kukkii nyt valkoisin kukin. Hyvää loppusyksyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooo, värinvaihtaja! Oon kuullu joskus, että näin voi käydä. Ulkoilu tekee näille kyllä hyvää, tykkäävät. - KS-

      Poista

Kiitos kommentistasi.