Taideristeily lauantaina 19.8.23 oli oikein mukava reissu.
Ensin Sinebrychoffin museossa katsottiin näyttely Alexander Laureús - Kohti Roomaa. Kauniita maalauksia, tosi tarkkoja yksityiskohtia. Valo oli kaikissa tärkeässä osassa ja kyllä olikin hienosti saatu sitä esille.
Kehräävä nainen, kissa pöydällä
Katukuva Roomasta, keskeneräinen, 1823. Siinä näkee kuinka taiteilija ensin piirsi maalattavansa. Esim. edessä aasi, tuollaisia vaaleampia kohtia.
Museolta pieni siirtymä Sillilaiturille. Matkan varrella oli tanssiryhmä vauhdittamassa CityMaraton juoksijoita.
Hietalahden rantabulevardilla on HAM-veistoskokoelman teos Olo n:o 22 / Pasi Karjula/Marko Vuokola, 2000. Palloja on enemmän kuin nämä kaksi.
JT-Lines vene kuljetti monien siltojen alta Didrickhsenin museoon.
Edesmennyt Wärsillän telakka nostureineen
Jätkäsaaren rantaa, merentutkimualus Aranda, Kaapelitehdas
Salmisaaren rantaa, ennen oli Alkon tehdas ja voimalaitos, nyt toimistotaloja.
Meilahden sairaalan talorypäs, uusimpina Lastensairaala ja Siltasairaala. Näkyypä tuossa etualalla yksi voimajohtopylväskin kokonaisuudesta Antin askeleet - Antti Nurmesnieman suunnittelemat.
Matkalla alitettiin monta siltaa
Didrichsenin museon laituri
Ensimmäinen veistos oli jo matkalla museolle. Alueellahan on ns. Patsaspuisto jossa on useita isoja veistoksia.
Tyhjä hauta, Arvo Siikamäki,1985
Museossa oli nyt näyttelynä Didrichsenien oman kokoelman teoksia.
Pilvitornit, Akseli Gallen-Kallela, 1904
Love, Laila Pullinen, pronssi, 1977, tämä veistos on perheen olohuoneessa
Marie-Louise & Gunnar Didrichsen illallinen 1.2.1962.
Ikkunasta näkyy veistos Henry Moore, Reclining Figure on Pedestal, pronssi, 1960.
Jalkani olivat hieman koetuksella edellisen päivän festarin jäljiltä mutta kyllä kannatti vähän kärvistellä.
KS