tiistai 21. huhtikuuta 2015

Virkattu hedelmäpussi

Mulla on aina kauppakassi mukana, en oo moneen vuoteen ostanu muovikassia. Muutama on ollut pakko ottaa vaateostoksiin. Joskus mulla on ollut valoverhokankaasta tehty hedelmäpussi mutta minne lie kadonnut tai oisko kulunut rikki.

Nyt mulla on uus kestopussi HEVI-ostoksille. Tää on pieni ku mun ostoksetkin on yleensä pieniä ja samaan pussiin laitan sipulit ja tomaatit yms. Ei joka lajike tarvii omaa pussia. Mun kaupassa on tarjolla myös paperipusseja ja semmosen yleensä otankin. Se käy sitt biojätepussina.


Lanka: 12-säikeinen kalalanka, 30 gr
Koukku: 2.0
Malli: Molla Mills "Merimieskassi" pienempänä
Hintalappu: Tiger-kaupan pakerttikortti päällystettynä kirjamuovilla. Tähän voi laittaa kaksi hintalappua ja loput pysyy kyll pussin kyljessä kassalle asti.

KS

8 kommenttia:

  1. Nätti pussukka tarpeeseen, mulla on valoverhosta tehtyinä, muistas vaan kuljetella niitä tarpeeksi usein mukana.

    VastaaPoista
  2. Pieniä muovipusseja tulee ihan liikaa! Pitäiski kaivaa taas jostain valoverhopussit esiin. Jos ostan yhden jotakian(paprikan, sitruunaan jne) laitan lapun kylkeen tai toiseen pussiin. Lukee ne kassalla kaikki laput kuitenkin ja banaaneita en laita pussiin. Mut toi virkattu on hieno muvitettuineen pakettikortteineen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tuotteen kylkeen mäkin liimaan sen hintalapun, en ota pussia yhdelle paprikalle tms. Tai sitt jos on monta tuotetta niin sitt yhteen pussiin kaikki ja hintalaput ympäri pussin, siis joko se muovi- tai paperipussi. Banskut ei tosiaankaan tartte mitään pussia. Kuten ei pakasteetkaan tarvi sitä "pikkupussia".
      Alumiinivuoassa olevat valmisruuat on ainoot jotka pikkupussin ehkä tarttee, niistä saattaa valua jotain, mutt näitä mä ostan tosi-tosi harvoin, maksalaatiikon joskus.

      Poista
  3. Hyvä idea! Minä, kun en osaa ommella eikä nyt satu olemaan ylimääräisiä valoverhojakaan, voinkin virkata itselleni pussit.

    VastaaPoista
  4. Minä yritän kanssa aina pitää kassia mukana. Joskus tämä hattarapää unohtaa... Tosi hieno tuollainen virkattu vihennespussi.Mä yritän pitää mukana ylimääräistä muovikassia sen takia, että pistän sinne jugurtit. Pari kertaa on jugurttipurkki räjähtänyt ja sotkenut kaikki muut kamat:( Terkut Ossilasta!

    VastaaPoista
  5. Onko sulla ohjetta tälläsen tekoon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole ohjetta. Ihan perusaloitusrengas ja siihen pylväillä ja ketjusilmukoilla noita reikiä. Niitä lisäilin alussa joka kerroksella ja sittenhän se jo olikin sopivan avara ja suoraa jatkoin kunnes se oli mun mielestä sopivan korkea. Loppukerros on vissiin ihan vain kiinteitä silmukoita jotta reuna ei lerpsahda. Naru pujoteltu ihan vaan reikiin.
      Sipulipussejahan ennenvanhaan virkattiin, sellaiseen saattais ohje jostain löytyä. Toisaalta ne oli koristeellisempia.

      Poista

Kiitos kommentistasi.