sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Terveisiä Sisä-Suomesta;)

Lauantaina oli jo perinteinen Titityyn Kesämiitti   Toivolan vanhalla pihalla.
Porukalla lähdettiin matkaan aikaisin aamulla, Katju kuskina, Mari repsikan paikalla, minä yksin takapenkillä kunnes Orimattilasta otettiin vielä SeijaP kyytiin.

Ykskaks oltiinkin jo Pandan tehtaalla lakuja ostamassa. Siitä hetken matkan päässä pysähdyttiin taas, Katju oli etukäteen katsonut paikan = Teeleidi. Ai että oli kaunis ja kiva paikka. Suosittelen käymään.

Purkkirivistössä on kolo, siinä on mansikka-sampanjanteepurkin paikka, sitä nyt nautitaan muutamassa matkalaisen kodissa;)

Portaissa majaili hiiri!

Sitten oltiinkin jo perillä. Mun mielestä matka meni nopsaan, kuski saattaa olla eri mieltä, varsinkin päivän päätteeksi;)

Teeleidissä näin houkuttelevan mainoksen Harjun Paperi. Sinne poikkesin ja kannatti. Se on oikein kiva korttikauppa, hurjan paljon kortteja ja kauniita  lahjapapereita, huoneentauluja, julisteita yms.

Nostalgiset Porvoon öljyväriliidut oli niin esillä ja vasta jokunen päivä sitten niistä saaressa puhuin, joten ne oli ihan 'must' ostettava kuin myös jyväskyläläisen piirtäjän tekemä aikuisten värityskirja. Kierresidottuna siitä voinkin antaa sivun pari kavereille väritettäväksi;) Myös pari paikallisen tekijän korttiakin ostin.
Sari Pelho Design
Piia Myllyselkä

Näin myös hirmuiset Neron portaat Harjulla , huh huh.

Ostokset
Saareen synttärilahja ja -kortti, Riiminka kukkaro

Puffan sukkalanka itselle, Ilun keltainen glitter-huivilangasta Erjalle huivi, Rowan kerä on tilaus "viidellä eurolla villalankaa J:kylästä" ;)

"Pandan maukasta makeaa!"

Siinä se, päivä tiiviissä paketissa, mun kuvakertomuksena, Katjulla on toisenlaiset kuvat, käykää katsomassa muidenkin matkalaisten blogit.

Nyt mulla on iso työ keriä 800 metriä Ilu-lankaa että saan sen mukaan saareen, ja kaikenlaista muutakin askaretta täytyis vielä tehdä. Oi miksi, miksi ostin noin pitkän langan?!;) Huivimalliksi olen valinnut Liliopsida' n.

KS

1. Kiitos matkakuvauksesta. Ootpa taas tehny kivoja löytöjä. Minäkin olen tehnyt Liliopsidan kai parikin kertaa. Se on mukavaa neulottavaa. Heidin ohje on selkeä ja huivi on näyttävä.

1. Kävinkin nyt katsomassa huivejasi, vähän niinkuin osviittana mitä oon tekemässä.

2. No mutta, ensi kerralla ilmoitat minullekin milloin olette tulossa, niin tulen moikkaamaan teitä. Eihän tästä meiltä ole kuin 30km Jyväskylään ja ilmeisesti ajoitte meidän kylän ohi. Olis niin mukava nähdä blogikavereita muutenkin kuin vain täällä netissä =)

1. No voi hemmetti etten sitt selkeemmin kertonut mihin oikeesti oon tulossa. Edellisen postauksen lopussa kyll yritin kertoa ett sinnepäin oon matkalla ett blogitutut vois moikata ja nykästä hihasta tavattaessa. Muutaman kanssa tulikin sananen vaihdettua.

3. Upea huivi tuosta bling keltaisesta tulee. Ainakin sun Panda ostokset oli runsaammat.

4. Oi kuinka mukavaa kotimaan matkailua ja kiva seurata näin blogin välityksellä. Terkut Ossilasta!

5. Ihana tapahtumapäivä. Monenlaista ovea avoinna ja porrasta kiivettynä.

6. Kiva oli olla yhdessä reissussa.
    Eihän tuo huivilanka ole kuin matka suorinta reittiä Toivolan vanhasta pihasta Harjun paperiin ja korttelin verran takaisin ;-)

7. Taidettiin käydä liian aikaisin Jyväskylässä, kun missattiin tuollainen tapahtuma. Tosin Pandan tehtaanmyymälä käytiin kyllä tarkistamassa mekin.

8. Mä oon niin hurahtanut aikuistenvärityskijaan! Aivan ihanaa puuhaa😄 aika kuluu nopeasti ja aivot nollaantuu hyvin❤️
    Toivottavati nähdään pian. On sua jo niiiiin ikävä😄❤️

9. Oliko ne Pandan suklaat ym namut oikeasti halvempia kuin kaupassa? Kiinnostaa hintaesimerkit?
    -eläkkeellä olis aikaa käydä...

1. No ei oikeesti ole halvlempia. Kuvassa näkyvät oli tarjouksia 2 euroa/ 3 kpl tai 2 e/ 2 kpl yms. Jos ei ihan vieressä asu niin ei kannata mennä, bensakuluilla ostaa lähikaupasta. Mun mielipide on siis tämä. Ja valikoima on suppeahko. Jotain sellaista ehkä on mitä ei normikaupassa ole.

10. Ihania retkiä olet tehnyt. Tonne Titityyn kesämiittiin olis ollut kiva päästä, mutteihän sitä muilta lomakiireiltään ehtinyt.