sunnuntai 10. syyskuuta 2023

Tapiolassa

Kävin viikolla Tapiolassa kaksi kertaa! Mulla menee tästä bussi 510 sinne oikein kätevästi, metrokin menis mutta en tykkää siellä maan alla niin pitkää matkaa mennä.

Torstaina olin sinne menossa teatteriin, siis bussilla. Joku oli jälleen mennyt metroraiteille ja koko liikenne sekaisin. Pari bussia ajoi pysäkin ohi täysinäisinä. Pääsin sitten bussiin joka ei mene Tapiolaan (500) mutta olihan eteenpäin matkattava. Kanssamatkustajat olivat avuliaita ja katsoivat netistä miten edetä matkassa jne. Noh, Kalastamassa yksi nainen keksi, että 16 bussilla pääsisin keskustaan. Ulos tästä bussista, muutama juoksuaskel ja niin alkoi sellainen sarjakuvakaatuminen = kaatuu - ei kaadu - kaatuu ei . . . ja lopulta olin mahallani maassa. Onneksi ei sattunu mitään! Peukaloiden kämmenlihakset kyllä oli pari päivää tosi kipeät.

 


Siinä sitten tulikin oikea bussi ja sillä jatkoin matkaa. Tekstasin serkulle myöhästyväni. Hän puhui vahtimestarille, joka lupasi päästää mut sisään myöhässäkin. Myöhästyin noin neljä minuuttia, pääsin sisään ja sitten vasta esitys alkoikin. Ehkä ne odottikin mua!  Esitys, La Familia, oli erikoinen mutta hyvä ja koskettava.


 

Lauantain matka sujui kommelluksitta ja olin ajoissa Kulttuurikeskuksen Amfi-teatterissa. Kirkkonummen Steel Band ry oli paikalla Los Pan Pan kokoonpanolla. Oli siis niin kiva ja hieno tunti mahtavaa musiikkia. Kannatti mennä. Nautin kauniista syyspäivästä kaikilla aisteilla.




Näillä huudeilla vietin aikaani teininä. Tapiola oli ihan ok silloin, nyt se on liian täyteen rakennettu sokkeloinen kauppakeskusviidakko.

Ennen oli vain Torni, jonka yläkerran kahvilassa käytiin cockiksella.



Nyt on Ainoa, Länsituuli yms. kolossi


Uimahalli oli mahtava ja nähtävyys. Keskusaltaan vesisuihkut ihan uutta ja ihmeellistä, polkuveneet hauskoja ja ihastuksen kanssa sillä kulkeminen oli kaksinverroin jännittävää;)




Sitten altaan reunalle rakennettiin Tapiola Garden hotel. Opiskelin Perhon hotellilinjalla ja pääsin tänne kesäksi töihin. Työt aloitettiin talon ollessa viimeistelyjä vaille valmis. Silloisessa työmaaruokalassa oon syöny parhaat lihapullat. Oli se hienoa saada olla duunissa ihan uudessa hotellissa. Keväällä se täyttääkin jo 50 vuotta!





KS

4 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia, mutta olihan sinulla hurja menomatka. Onneksi ei hullummin käynyt.
    Tapiola ei ole minulle kovin tuttu. Nyt olen ilmoittautunut työväenopiston kurssille, joka on Tapiolassa. Pitää alkaa tutustumaan, miten sinne pääsee.

    VastaaPoista
  2. Joskus tuo Tapiolan keskusta on tosiaan ollut väljempi. Kylässä on oltu ehkä 80-90 taitteessa ja yövytty kuvan hotellissa. Hienoa kun pääsit vielä ihan vähän myöhässä sisään. kaikessa joustavuus on hienoa.

    VastaaPoista
  3. Tapiolassa minäkin olen jopa asunut Louhentiellä ja viettänyt jonkun vuoden nuoruudessa. Uimahalli oli upea paikka.

    VastaaPoista
  4. Mä asuin siinä Laajalahden puolella, Metsäpirtintiellä. KS

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.