maanantai 14. helmikuuta 2022

Pohjoista viljaa -sukat



 
Edellisviikolla ostamani Louhittaren Luolan Väinämöinen neuloutui nopsaan sukiksi. Näihin tarvitsin kivan langan ja värin koska neuloin ne ystävälleni Outille, joka on vuosien ajan aina muistanut mua kortilla, lahjalla, viestillä ym. Nyt kerrankin sai yllätettyä hänet. Tai noh, vähän yllätys kärsi kun jouduin kysymään jalankokoa.
Enhän kylläkään tiedä pitääkö hän tästä väristä mutta jotta lahjasta tulisi hyvä niin halusin neulomisen olevan miellyttävää ja sujuvaa niin, että kaikki hyvät ajatukset varmasti menivät jokaiseen silmukkaan sujuvasti.
Myös posti suosi tätä projektia kuljettaen paketin nopsaan ja oikeaan aikaan perille.
 
Kuviolanka on Lanitium ex Machinaa ja malli Tiina Kuun Pohjoista viljaa kirjasta Tuhansien villasukkien maa. Tämä on kiva malli neuloa ja se istuu hyvin. Toiset on jo tekeillä itselleni.


KS

9 kommenttia:

  1. Kauniit sukat🤍 Ja ihana lahja. Minulla on tuo kirja, joten olipas kiva, kun muistui näin mieleen, että tuotakin mallia olen joskus katsellut. Taidanpa ottaa puikoille :) Mukavaa helmikuun puoliväliä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässähän on kaksi kantapäävaihtoehtoa, mä teen sen missä lisäyksen kohta vaihtelee (se toinen on lappumallinen). Tässä pysyy hereillä kun jotain on tekeillä koko ajan, kyllä tuohon nostettuun silmukkaankin tarvii keskittyä.

      Poista
  2. Kaunis malli ja tuota olen katsellut itsekin. En vielä saanut puikoille. Kaunis värikin.
    Olen tehnyt parit sukat tuosta Tiina Kuun kirjasta. Kauniita malleja paljon ja hyvin jalkaan sopivia. Pitäisikin ottaa puikolle joku malli, kun saa nuo nyt menossa olevat ja muut tilatut työt pois käsistä.

    VastaaPoista
  3. Kauniit sukat niin mallin kuin värienkin puolesta! Minäkin olen joitakin sukkamalleja Tiinan kirjasta tehnyt, mutta monet mallit odottavat vielä pääsyä puikoilleni.

    VastaaPoista
  4. Outi saa luvan tykätä, minä ainakin tykkään. Olen ruskean fani. Pohjoista viljaa on tosi kaunis malli ja tuo kuviolanka sopii kokonaisuuteen kuin nenä päähän.

    VastaaPoista
  5. Aivan ihanat sukat jalassa ja kauniit. Ekaksi tuli ajatus, etteihän niitä raatsi käyttää, mutta onneksi otin heti käyttöön. Lämmin kiitos vielä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä. Käyttöön on tarkoitettu, jaloissa ne lämmittävät eivät laatikon pohjalla.

      Poista
  6. Tosi kauniit värit ja kivan näköinen malli, värit sopii malliinkin niin hienosti.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.