keskiviikko 2. joulukuuta 2020

Isosysterille Unisukat

Hyasintit laitoin vajaa viikko sitten maljaan (kuva yllä) ja nyt ne ovat hienosti auenneet.


Isosysteri Piko on kova kuluttamaan sukkia, myös näitä ns. unisukkia. Nyt on taas yhdet menossa hänelle, ehkä pitää postittaa kun on tämä "covid-tilanne" päällä. Pialle neulotusta puserosta jäi yksi valkoinen kerä, ostin toisen ja näin sain sukat neulottua.


Talvi- ja joulukoristeita olen ripotellut sinne ja tänne. Nämä kauniit Punatulkut pääsivät 'metsään':




Tämä mun toistakymmentävuotta vanha orkidea tekee taas kukkia! Mä jo luulin, että sen kukinnat on kukittu kun alkoi kukkavanaansa kuivattaa. Mutta se kuivatti siitä vain puolet ja sitten alkoi yhden 'nivelen' kohdalta kasvattamaan pätkän uutta vartta ja siihen sitten tekaisi nämä nuput. Jee! Se taisi piristyä tuosta kasvivalosta.


Heti kun tuli tietoa uusista rajoituksista niin kävin kirjastossa vähän hamstraamassa;) Noh, nythän kirjastoon kyllä pääsee rajoitetusti mutta mulla ei ihan heti ole tarvetta. Jos sitten jouluksi taas uusi lasti . . . Mulla kun ei oo muuta tekemistä niin kirjoja kuluu.

Mä luen vähän yli sata kirjaa vuodessa. Helmetin 'Omat tiedot' osiosta tulostan vuoden lopussa Lainaushistorian ja tyhjennän sen sitten. Näin mulla on aina hyvä lista/vuosi lukemistani kirjoista, kansiosta voin sit tarkistaa oonko jo lukenut tai milloin se tulikaan luetuksi yms.

KS

8 kommenttia:

  1. En ole tiennytkään, että voi katsoa oman lainaushistorian! Taas tuli uutta tietoa. Minä olen nyt lainannut aina myös e-kirjan kirjastosta tai sitten hs. kirjaston viikon kirjan. Helppoja lukea vaikka bussissa ja junassa töihin mennessä, mutta nyt on työmatkat taas harvassa, kun olen etätöissä.

    VastaaPoista
  2. Ihanat unisukat. Toisilla kuluu sukat yllättävän nopeasti puhki. Itse kuljen vuosia samoissa, eikä mikään hajoa.
    Hyvää adventinaikaa sinulle ❤

    VastaaPoista
  3. Hienot unisukat! Uni tule paremmin kun on villasukat jalassa. Mulla on kesät talvet unisukat, mutta kyllä päivälläkin pidän sukkia. Hyasintit on kauniita, mutta en valitettavasti kestä tuoksua.

    VastaaPoista
  4. Hyasintti on kyllä niin joulun tuoja, ah sitä tuoksua.
    Minäkin luen paljon, nyt meneillään Suon villi laulu. Hyvää adventinaikaa!

    VastaaPoista
  5. Lukeminen ja käsityöt onkin hyvä yhdistelmä: jos haluaa pitää taukoa toisessa, niin on helppos siirtyä toiseen. Minä en ole koskaan laskenut, montako kirjaa luen vuodessa. Nyt mietin, pitäisiköhän minunkin alkaa seurata, montako kirjaa... Viime aikoina olen lukenut useita Jeffrey Archerin kirjoja. Ne tempaavat mukaansa eivätkä pitkästytä missään vaiheessa.
    Hiuken kateellisena katson orkideasi nuppuja, kun minun kaikki orkideat ovat kai lopettaneet kukkimisen. Ennen melkein ylpeilin niiden kukinnalla. 😒

    VastaaPoista
  6. Sinulla on niin hurjan kaunis käsiala noissa unisukissa.
    Hyasintti tuoksuu kyllä joululle.
    Mukavaa itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
  7. Ihanan näköiset unisukat. Vaalea väri on juuri sopiva siihen tarkoitukseen. Aika paljon saat luettuakin. Oletko katsonut Helmetin lukuhaastetta. Sekin on aika kiva kirjaston keksimä juttu; ei mikään totinen kilpailu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kerran tulostinkin sen mutta toteuttaminen jäi. Pitäisköhä näin jälkikäteen katsoa, kuinka monta rastia tänä vuonna saavutin.

      Poista

Kiitos kommentistasi.