sunnuntai 7. heinäkuuta 2019

Neulefestarit 2019 Jyväskylä


Aikainen herätys ja liikkeellelähtö. Myöhäinen kotiinpaluu. Kiva päivä mutta kyllä väsytti. Niin paljon kauniita lankoja, monet niistä olisin voinut ostaa.
Oikein monta, monta  vanhaa    monen monta vuotta tunnettua tuttua tapasin. Olisikin pitänyt saada kuva kaikkista. Ihanaa kun vielä muistamme ja tunnistamme toisemme. Myös uusia, nuoria blogituttuja oli kiva tavata livenä.



Neulekulkue kulki kirkon ohi, näimme hääauton.


Kulkue päättyi kävelykadulle. Ennen neulojia esiintyi 'hiphopbreakdancekatutanssijoita', taitavia olivat kaikki.


Veera ja Johanna

 

Tiina, Johanna ja Nathan Taylor, joka on kirjoittanut kirjan Sockmatician Guys knit - The Instruction manual



Art Museum


Toivolan Vanha piha oli koko lauantaipäivän täynnä väkeä. Monet olivat kursseilla, jotka taisivat olla loppuunmyydyt. Iltapäivän sadekuuro hieman haittasi mutta ei kuitenkaan latistanut tunnelmaa. Päinvastoin: tiiviisti pakkauduimme telttakatosten alle.



Mun ostokset oli maltilliset: kaksi 50 g ja yksi 20 g Handun lankaa kuvioväreiksi sukkiin.
Ja Ihan Uutta ihanuutta Lentävältä Lapaselta: 50% mulberry silk, 25% merino wool, 25% linen, wau. Tästä ajattelin neuloa Susanna Winteriltä vastikään ilmestyneen huivin Bronze age.

Titityyn uudella logolla varustettu pieni projektipussi.


Sieniaiheinen keittiöpyyhe


Kissannaamallinen kangaskassi


Ja tämä, paras kaikista: Sienikori! Ikäni oon sienestänyt mutta koskaan mulla ei ole ollut sienikoria. Nyt on, kotimaisesta päreestä ihan käsin tehty, ei ole niittaajalla kiinnitettyjä päreensaumoja - sellaisiakin olen nähnyt! Näitä oli myynnissä Toivolan Vanhan pihan museokaupassa, suosittelen. Kun tämä on täynnä sieniä niin päälle voin sipaista tuon kauniin uuden pyyheliinan:)





Muutama vuosi oli nyt välissä etten käynyt Neulefestareilla mutta kyllä siellä vaan niin mukavaa oli, että on ensi kesänä mentävä, ehkä jopa pitkän kaavan mukaan eli ihan yöreissuna.
KS

ps Instagram on pullollaan kuvia festareilta.
 

7 kommenttia:

  1. Kaikkea kivaa olet hankkinut, mutta ihmettelen, että lankojen kanssa olet ollut tiukkana : ) Sienikori onkin järkevän näköinen, kun on jaettu kahteen osaan. Pyyheliinoissa mainiot kuvat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon oppinut sen, että lankaa ei kannata ostaa ilman että tiedän mitä siitä teen. Nyt kun niitä on taas nähnyt livenä niin voi sitten tilata netistä jos on oikeasti tarve. Mulla ei oo varaa makuuttaa kaapissa kalliita lankoja tyhjän panttina.

      Poista
  2. Olipa ihanaa tavata ihan oikeasti. Olisin halunnut jutella enemmänkin, mutta se sade ja kotiinlähtö estivät tämän toiveen. Ensi kesänä sitten!
    Sateen vuoksi unohdin käydä hakemassa sienikorinkin, kun menin pitelemään sadetta Titityyhyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kiva pikaisestikin tavata mutta kyllä olis juttua riittänyt enemmänkin, sekä neuleista että retkeilystä. Kyllä olen koriani ihaillut ja nuuskinut sen hyvää tuoksua.
      Eiköhän siellä museokaupassa tiedetä neuvoa kuka nuo tekee ja saisi ostaa muualtakin.

      Poista
  3. Kiva postaus! Mulla jäi kyllä kuvat ottamatta festareilla. Oli niin mukava tavata ihan uusia neulojia ja ja kaikkia vanhoja. Tosi kiva oli tavata sinut livenä, kun niin monta vuotta ollaan kirjoiteltu blogissa. Hienot ostokset sinulla. Kunnon pärekorit on ihania, kauniita ja käytännöllisiä. Mun pärekorit on ikivanhoja Porin torin korintekijöiltä joskus maailmassa ostettu.Ensi vuonna!

    VastaaPoista
  4. On sulla ollut taas mukavaa menoa ja meininkiä, mahtava konsertti, Porvoo ja Jyväskylä. Mie vaan tuhraan tauluja, toisaalta tänään olin työpajalla ajopuiden maalaus pikakurssilla, ylihuomenna on sisäsatamassamme Suuri Maalaustapahtuma, sinne maalailemaan ja tauluja esille/myyntiin, perjantaina alkaa Avoimet Ateljeet ja jatkuu 20. pv:ään ja mulla on yksi asema-alueen aitta varattu kaverin kanssa. Että sellaisia kiireitä täällä. Kivaa kesämenojen jatkumoa sinulle!

    VastaaPoista
  5. Oli kiva tavata taas edes pikaisesti!
    Toi pärekori on kyllä upea. Mulla jäi taas museokaupassa käymättä, jospa ensi vuonna muistaisin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.