torstai 21. joulukuuta 2023

20. ja 21. kalenteriluukut ja käsityönäyttely

 20.päivän luuukku



ja 21. päivä

 

Tämän päivän anti ei valitettavasti ole lainkaan mun alaa. Kool-Aid värjäyshän oli hitti jo joitakin vuosia sitten. Välillä se aina pulpahtaa esiin mutta ei ilmeisesti enää sellaisena buumina kuin aikoinaan jolloin väriainemehujauhe oli kiven alla. Tässä nyt on lanka ja väriä, josko vaikka miniä haluaisi kokeilla. Mulla kun ei ole sitä mikroakaan, jota tässä värjäyksessä käytetään. Vaan on yllätys aina yllätys ja paketin avaaminen yhtä jännää ja kivaa. Kiitos tästäkin paketista.


Roihuvuoren palvelukeskuksessa mulla on joulukuun ajan käsityönäyttely. Siinä on vähän vanhoja tavaroita ja kässyjä alakouluajalta, kirjontatöitä ja suomalaisesta villasta neuleita. Sekä aulan pöydällä on katsottavissa kässäkuva-albumini vuosilta 2014-2016 ja kirja Villa - suomalaisesta lampaasta pehmeäksi neuleeksi. Kovasti nämä ovat kehuja ja ihastelua saaneet. Kuvat ovat huonoja koska ovat vitriinin lasin läpi otettuja. Halusin ne kuitenkin laittaa tänne 'arkistoon'. Klikkaamalla kuvaa näet ne vähän suurempina ja siis paremmin.












KS

4 kommenttia:

  1. Wau! Onpas hienoja.

    VastaaPoista
  2. Voi että, sinulla on ollut oma näyttely. Onnea!
    Katsoin kuvia ja huomasin, että minulla on samanlainen punaruudullinen pussi, jonka olen tehnyt joskus alakoulussa (silloin se oli kansakoulu). Pussiin on ristipistoilla kirjailtu omat nimikirjaimet. Ollaan varmaan oltu samaan aikaan koulussa. Minä aloitin ensimmäisen luokan vuonna 1962.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se punaruutuinen on pyykkipoikaessu! Siinä on kaksi isoa taskua pinnoja varten ja kirjailuna pupujussi. Siniruutuinen on se ensimmäinen työ ja siinä on nimikirjaimen ja ristipistorivi reunassa. Se onkin oikein kulunut. Olen jonkun vuoden vanhempi, vuosimallia Helsinki Olympia.

      Poista
  3. Onnittelut näyttelyn johdosta! Minä olen jo kävellyt noiden olympialaisten aikaan, ja kansakoulussa tein vihreäruudullisen käsityöpussin (ristipistoraita ja -nimikirjaimet) ja siniruudullisen vyötäröessun, sinisissä taskuissa koristeena kaikista maailman eläimistä etanoita. - Nuo jugendliinasi yms. ovat ihania.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.