sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Pizzalla Kalliossa

Hrrr, olipas Hagiksen markkinoilla kylmä tuuli. Väkeä oli paljon ja kauppiaita enemmän kuin koskaan. Nyt oli kirjomuskauppias, Kodint Kirjontatyöt, paikalla ja ostin huoneentaulun: Kotini on onneni. Siinä on vanamoita ja tekstikin on kiva, ei sen aina tarvii "linna" olla, enhän mä tänne olekaan millään tavalla linnoittautunut;)

Anittan blogikommentista olin huomannut, että hänkin oli Hagikseen menossa niinpä pirautin torinkulmalta hänelle. Treffattiin siellä, kierreltiiin kojut. Ostettiin hyvää Korpelan savukinkkua. Ja taisi joku vaatekappalekin päätyä Anittan kassiin.
Noh, nälkähän siinä tuli. Käveltiin Porthanin mäki ylös ja syötiin Kotipizzan maukkaat pizzat. Kyllä oli tosi hyvää pitkästä aikaa. Mä otin siihen valkosipulia. Tuli nimittäin mieleen, että sen takiahan mä tän kamalan nuhan sain kun valkkarin syönti on jäänyt vähälle. Oon niin ahkerasti käyny hammiksessa etten oo viitsinyt valkkarin tuoksulla kiusata. Ja multa loppui Outi-M:lta saadut ihanat itäsuomalaiset valkkaritkin. Ne oli tosi hyviä ja mehukkaita.

Säätiedotus oli luvannut iltapäiväksi lunta-räntää ja kyllä sitä pari hittusta tulikin alas kello kahden aikaan, vaan enempää ei oo vielä jaksanut sadella. Kylmenee vaan.
Taas alkaa uus viikko ja mitä se tuo tullessaan? Ehkä saan nähdä ja silittää karitsoja:)
KS

7 kommenttia:

  1. Olitpa nopea päivittämään bogiin. Minä tulin vasta kotiin ja sain ruuat jääkaappiin. Lakupussi oli kassin pohjalla. Sen olin ajatellut meille jälkiruuaksi, vaan unohdin.
    Lumisade tosiaan silloin jäi muutamaan hiutaleeseen, mutta nyt tupruttaa ihan sakeana. Onneksi ehdin just sisälle ennen sadetta.
    Kiitos mukavasta tori- ja pitsaseurasta.

    VastaaPoista
  2. Ai kun kivalta näyttää teidän markkinareissu :) Mä vaan töissä pakerran, no onneks se loma alkaa huomenna, jessss! Tervetuloa kyläilemään, eiköhän niitä karitsoita sit ole kun Särmän laskettu aikakin oli jo eilen...vielä ei näyttänyt et mitään tapahtuis, mutta ehkäpä jo huomenna :) Niitä siis odotellessa, pääset varmasti kohta silittelemään ja sylittelemään karitsoja :)

    VastaaPoista
  3. Ihanat pizzat ootte pistellyt, voin ihan melkein haistaa tuoksun, mmmmmmm.
    Kiva huoneentaulu, mä oon hankkinut semmoisen ommeltavan ja tuolla se jossain on piilossa odottamassa että sille joskus jotain tapahtuisi.

    VastaaPoista
  4. Komeankokoiset pizzat ja näyttävätkin herkullisilta :) Valkosipulia nassuun niin pysyy flunssa loitolla, se on hyvä tapa edistää vastustuskykyä.
    Täällä tuli tänään lunta kanssa mutta onneksi aika vähän, Tampereella sen sijaan on tullut sitäkin enemmän.

    VastaaPoista
  5. Ainakin pizzoissa on tarpeeksi kokoa:) Meillä ryhdytään rakentamaan toriparkkia, joten markkinat kuihtuvat entisestään.

    VastaaPoista
  6. Kohtuullisen kokoiset pizzat. Mjamm. Valkosipulia pitäisi syödä, niin pysyisi pöpöt poissa:), M-L ja Ossi, joka tykkää kanssa valkosipulilla maustetuista ruuista.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.