maanantai 24. heinäkuuta 2017

Kirjottu huoneentaulu


Kesällä päivänvalossa on kiva kirjoa kun näkee ihan oikeasti mitä on tekemässä. Mä oon alottanu tän jo 2013, saaressa oon sitä tehny. Joka kesä on jokunen pisto tullut ommeltua ja nyt se on vihdoinkin valmis.
Kehtaan näyttää takapuolelakin;) siisti on.


Mihinkä tän nyt laittais?


Kun tuo oli ihan valmis niin samaan putkeen vihdoinkin!  viimeistelin jo 2012 valmistuneen jugend-ruusuliinan. Miten tuon reunan laittaminen nyt näin kesti?



Heti aloitin uuden työn, villakirjonta tyynynpäällinen. Oon ostanu paketin messuilta 2014.


Pyrin siihen, että tämä valmistuu tänä kesänä ja on valmiina tyynynä viimeistään syksyllä.
KS


18 kommenttia:

  1. Kuvan ensimmäinen työ täytyy nähdä, kun lähdet ja tulet kotiin!
    Ihanat kirjonta-aiheet, siisti jälki. Ah, minäpä tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, hyvän vinkin sijoituspaikasta annoit, eli eteisen tuntumaan laitetttava.

      Poista
  2. Oi,kuinka kauniita kirjomuksia. Tyynystäkin tulee hieno. Kirjonta on vlilla mukavaa puuhaa neuleiden sijaan. Äitivainaa aina sanoi,että kirjonta pitää olla yhtä siisti kumpaiseltakin puolelta ja sinulla näyttää olevan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minäkin olen ymmärtänyt että siisti pitää olla takapuoleltakin ja siihen pyrin, eikä tuo vaikeata ole. Huolimattomasti tehden saa sotkua aikaan nurjalle, missä tahansa työssä.

      Poista
  3. Kauniita töitä! Nurjan puolen siisteydestä minunkin äitini muistutti. - Pitäisi löytää jokunen pieni harjoitustyö ensin, niin voisin uskaltautua kirjomaan loppuun suvun perintönä tulleita jugendajan töitä. Ristipistoihin taidot jo riittäisivät, mutta näissä vaaditaan enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun eka jugend oli just tuo pöytäliina ja kun se onnistui niin uskalsin ostaa tuon Kotini jne. Ja kun se alkoi kulkemaan niin ostin tuon tyynynpäällisen. Se olikin kallis mutta kiva on tehdä. Villakirjonta antaa kyllä ehkä anteeksi enemmän kuin pellava/puuvillakangas.
      Mun mielestä nuo jugendit vaan on niin kauniita.
      Ei se ristipistokaan helppoa ole jos on laskettava lankoja kuten usein on.

      Poista
  4. Kauniisti kirjottuna töitä. Joillakin on taito hyppysissään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NÄitä on kiva tehdä, tykkään. Niinkuin neulotut pitsiliinat niin tämäkin on sellaista meditatiivista työtä. Ja kun lopputulos on kaunis niin mikä on tehdessä ja nauttiessa työstään.

      Poista
  5. Ihania kirjontatöitä! Ja niin siistiä jälkeä kummalllakin puolella. Minulla oli kirjontakausi ennen neulekautta ja silloin tein muutamia jugendliinoja ja ainakin yhden pyyheliinanpeiton eli hantuukinpeiton, kuten täällä sanotaan. Nämä sinun ihanuudet toivat minulle ajatuksen, että olisipa noita taas ihana tehdä. :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hantuukipeitto olis tosi kiva tehdä mutt ainakaan nyt mulla ei ole sellaiselle paikkaa.
      Tänään vähän aikaa kudoin sukkaa ja sekin tuntui taas kivalta kun on välillä tehnyt ihan muuta kuin puikotellut.

      Poista
  6. Oletpa tehnyt taas kovin sieviä kirjontoja! Kannattaa tosiaan laittaa muistutus kodin onnesta näkyvälle paikalle. ❤️ Minulla on ollut pyyheliinapeitto vähää vaille valmiina jo useamman vuoden. Kiitos siis inspiraatiosta, pitääpä ottaa kirjontatyö esille, ja pistellä se valmiiksi. Leppoisaa suvea Sinulle!
    Sari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. No niin, otapa työsi esille ja pistele ainakin yksi kuvio valmiiksi::) Kiva jos pikkusen sain tönäistyä sinua kirjonnan tekemiseen.

      Poista
  7. Todella kauniita, olinkohan mä matkassa mukana kun ostit tuon jugend-ruusu -liinan? Jotenkin tuntuu niin tutulta. Tuossa huoneentaulussa on niin ihanat nuo kukat! Kesän valossa nuo on tosiaan helpompi tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saattaa olla, että se on ostettu sillon ku oltiin yhdessä messuilla. En enää muista niin pitkälle enkä ole blogotekstiin kirjoittanut kenen kanssa oon ollu liikkeellä.

      Poista
    2. Elma-messuilla ehkäpä. Sellanen muistikuva mulla on koska ihastelin itsekin tuota, mutta tiesin etten saisi kuitenkaan tehtyä niin turha ostaa...

      Poista
  8. Olet kyllä monipuolinen ja taitava käsitöissäsi, hieno on molemminpuolin. Joskus lapsena olen tehnyt tuollaista kirjontaa, yksi liina on tallellakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista. Joo, osaan mä aika monenlaista mutta en läheskään sitä mitä haluaisin osata. Vaan eihän kaikkea voikaan. Mä en oo lapsena tällaista kirjontaa tehnyt, ja koulussa oli vaan sitä vohvelikankaaseen pujottelua.

      Poista
  9. Upeita! Minä kun en osaa tehdä tuollaisia, arvostan osaajia todella paljon.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.