maanantai 10. maaliskuuta 2014

Kevätarvonta

Joskus aika rientää niin nopsaan ettei huomaakaan mutta yhdeksän vuotta on niin pitkä aika että on vaikea muistaa tarkasti niin pitkälle. Niin se kuitenkin vaan on, että olen pitänyt tätä blogia jo kunniakkaat 9 vuotta. Sen kyllä muistan kuinka aloitus jännitti ihan hurjasti.
Koko nettimaailma oli silloin ihan uutta mulle. Ne muutamat tarjolla olleet blogipohjat olivat englanninkielisiä ja niiden sanasto oli aivan hebreaa. Sitten sattui silmiin Vuodatus, joka oli suomeksi ja suomalainen. Sinne siis perustin blogin, ihan itse koska tukihenkilöpoikani Ville oli silloin matkoilla. Vuodatuksessa viihdyinkin ihan hyvin kunnes tapahtui se kauhea onnettomuus, joka sotki koko hyvän systeemin ja kadotti kuvat.
Ajatella, että silloin muinoin oli niin vähän kässäblogejakin, että pystyi seuraamaan kaikkia.

Blogin synttäriarvontaa varten neuloin jo hyvissä ajoin kolmelle arvalle pienet keväänkeltaiset liinat, halk. 28 cm. Siis kolme liinaa saa uudet omistajat.


Kuten aina mun arpajaisissa niin kukin kommentoija saa vain yhden arvan. Millään kikkakonsteilla ei enempää saa. Numeroin kommentit ja arvonnan suorittaa Random number generator.
Vastausaika loppuu sunnuntaina 16.3. klo 20.00.
Kommentissa voisit kertoa ostatko käsityötarvikkeita netistä. Uutisissa kerrottiin tänään lukuja nettiostoksista mutta käsitöistä ei sanottu mitään - vaatteet, nettipelit ja elektroniikka olivat suosittuja ostoksia.

X X X
Tänään onkin ollut oikein hieno kevätpäivä. Mulla oli parvekelasien huolto, vaihdettiin esim. tiivisteet yms. Siitä olikin sitt hyvä jatkaa kevätfiilistä ja pesin parvekelasit. Kyllä nyt näkee hienosti ulos. Meni siinä samalla sitt huoneenkin ikkuna sieltä parvekkeen puolelta. Näyttää siltä, että on se sisäpuoleltakin nyt pestävä.
x x x
Tallinnasta sen verran tietoa, että Pronksi Löngapoodissa on vielä langat myynnissä, mutta Anu ei enää ole siellä. Myymälähän on Aia-kadulla antiikkikaupan perällä ja ne antiikkikauppiaat myyvät myös langat. Reippaasti sinne perälle vaan. Uutta lankaa ei siis enää tule vaan vanha varasto myydään pois.
x x x
Viime torstaina oli taas konsertti-ilta. Sairastuneen kapellimestarin tilalle oli saatu naiskapellimestari, portugalilainen Joana Carneiro. Olipas hyvä johtaja, välillä vaikutti kuin olisi halunnut lähteä lentoon. Kiva oli häntä katsella ja musiikkikin oli hyvää ja kaunista. HS:n arvostelu on kyllä aikas mitäänsanomaton ja tavallaan lyttää koko konsertin. Kauneus on siis kuulijan korvien välissä;)

Mukavaa keväistä viikkoa kaikille!
KS

35 kommenttia:

  1. Voitin sinun tekemän joululiinan, mutta koska palkintoliinat ovat noin kauniita, niin pakkohan mun on taas osallistua! Melkein alusta lähtien olen seurannut sun blogia ja hyvin olen viihtynyt. Nettikaupoista ostan lähinnä käsityökirjoja. Joskus harvoin myös lankaa.

    VastaaPoista
  2. Tietty kommentoin, kun kommentoin muutenkin usein. Tosin löysin sun blogisi vasta hmmm, pari vuotta sitten. Silloin, kun olit pitempään Espanjan maalla.Minä ostelen jonkinverran matonkuteita netistä, lähinnä Kauhavan Kangasaitasta, mutta langat kyllä käyn ostamassa Menitasta tuolta Soukasta.

    Kuinkahan monta on, jotka ovat jaksaneet pitää blogia 9 vuotta? Aika kunnioitettavaa. Mun blogi jatkuu niin kauan, kuin Ossin tassut vipattavat.

    On ihania pääsiäistipunkeltaisia liinoja, todella kivoja. Terveisii, M-L ja Ossi.

    VastaaPoista
  3. Sinun liinat on aina niin hienosti tehtyjä ja kauniita. Pakko osallistua kisaan, jos vaikka onni olisi myötäinen.
    Mun parvekelasit kaipais kans pesua, mutta enpä taida ryhtyä siihen vielä.

    VastaaPoista
  4. Voi kun onnistaisi:)
    Minä tilaan netistä ristipistotarvikkeita, joskus olen lankaakin tilannut, mutta en enää pitkään aikaan.

    VastaaPoista
  5. Pidämpä peukkuja ittelle, just tuollaisen liinan tarvitsen. Ostan mä netistäki, mutta eniten maailmalta matkoiltani.

    VastaaPoista
  6. Mä tarttisin kans tollasen liinan,niinkuin moni muukin. En osta netistä lankoja.Haluan aina hypistellä niitä ensin ja toinen syy on kalliit postimaksut.Mut voi olla että joudun joku päivä tilaamaan kun muualta ei saa uusia ihanuuksia.

    VastaaPoista
  7. Onnea Kristiina useasta blogivuodesta. Tässä virtuaalikukkanen @)->->-- Luulenpa, että olen mukana ollut vähintään puolet tuosta ajasta, ehkä jo pidempään, mutta en alusta asti. Mutta matka on ollut antoisa ja kiintoisa, sekä ideoita antava- kiitos. Mukavaa, kun jaksat meitä, lukijoitasi ilahduttaa :) Toivon lisää blogin täyttämiä vuosia ja kaikkia uusia juttuja. Näitä on kiva lukea! :)

    Ja siihen nettishoppaamiseen. Vähemmän olen netin kautta mitään ostanut. Kyllä näissä käsityöjutskissa puolet jutusta on se, että saa käsin käpistellä ja tunnustella sekä silmillään ihmetellä ja ihastella. Ainakin minun mielestäni.

    Kuulostellaan! Myös, miten arpa suo.... ;) Aurinkoa kevätpäiviisi, Kristiina! :) terkkusin, Leena ("Lemmenkyyhkynen")

    VastaaPoista
  8. On tosiaan keväisiä liinoja...niin se aika rientää :) Vai ei Anu enää myy lankaa, voi harmi!

    Mä ostan jonkun verran kässäjuttuja netistä.

    VastaaPoista
  9. Kauniita liinoja.
    Enhän minä mitään netistä.Ai niin mikäköhän on tuo pisteilykirja, joka tänään tuli postista? Eli siis jotain joskus....

    VastaaPoista
  10. Onneksi olkoon monesta vuodesta, sun blogi oli kyllä ensimmäisiä joihin tutustuin neulejutuissa, joku kertoi että Kristiinan silmukat on hyvä paikka etsiä tietoa ja siellä on muutenkin kivoja juttuja. Enkä ole pettynyt, taso on pysynyt!
    Kauniit on liinasi ja osallistun arvontaan.
    Ja kysymykseesi vastaus: lankoja en ole netistä tilannut, ainoastaan on 3 neulekirjaa hankittu ja niistä yksi Zimmermanin ohjekirja (sinun suosituksesta) ja puikkopaketti Kiinasta. Taidan olla vähän vanhanaikainen ;D

    VastaaPoista
  11. Ensimmäisiä blogeja mitä aloin seuraamaan. Onnea! Tilailen joskus netistä USAsta, kun ystävättäreni käy Suomessa ja tuo tullessaan.

    VastaaPoista
  12. Hurjan kauan olet blogia pitänyt. Onnittelut! Joskus tilailen lankoja netistä, mutta toistaiseksi suurimman osan ostan kivijalkamyymälästä.

    VastaaPoista
  13. Onnea varhaisteinille, olen roikkunut seurassasi jo pitkään. Ihania liinoja, kyllä tuollaiselle käyttöä löytyisi. Itse olen tainnut yhden pienen liinan neuloja. Netistä ostan helmiä, enkä niitäkään pitkään aikaan. Jotain kirjoja on tullut myös tilattua, mutta niitäkin saa nykyään e-versioina. Joskus olen tilannut lankaa tai täydennystä, mutta kyllä hypistely on ihan parhautta.

    VastaaPoista
  14. Onnittelut pitkästä blogi-urasta! En ole vielä uskaltautunut netistä ostamaan lukuunottamatta paria kotimaista nukkekotikirjaa.
    Liinasi ovat kauniita ja ihailen suuresti taitoa neuloa liinoja...

    VastaaPoista
  15. Voi mahoton, 9 vuotta on tosi pitkä aika blogimaailmassa. Onneksi olkoon ♥
    Minulla olisi pyöreä pöytä, joka kaipaisi pyöreää liinaa =D
    Silloin harvoin kun ostan lankaa itse, joudun tilaamaan sen nettikaupasta. Ei meidän kylältä saa kuin 7-veikkaa ja yhtä kokoa sukkapuikkoja =D Onneksi on olemassa nämä nettilankakaupat.

    VastaaPoista
  16. ONNEA!
    Ei voi kun sanoa, että sun liinat on niin kauunita :)

    VastaaPoista
  17. Onnea pitkään pidetystä blogista. Täällä onkin kiva piipahtaa. Upeita ovat liinasi.
    Minä olen ostanut villalankaa kehräämöltä netin kautta ja tietenkin muitakin lankoja sorrun ostamaan. Olen myöskin löytänyt huovutuspakkauksen ja kankaita netistä. Ja tietenkin Kirjokkaasta nyt löytyy vaikka mitä.

    VastaaPoista
  18. Onnea pitkän linjan bloggaajalle:) Kaunis liina, niin heleän värinen ja hyvänmielen tuoja.
    Minä olen netistä tilannut käsityölankaa ja aiemmin helmiä korujen valmistamiseen.

    VastaaPoista
  19. Onkohan tämä niitä kaikkein vanhimpia blogeja? Ihan antiikkisia jopa? Onnittelut sitkeydestä, ei ole väsymisen merkkejä ollut nähtävissä lainkaan. Olen minä netistä ostanut kangasta ja vetskareita, mutta mieluummin ostan niin, että näen värit luonnossa ja voin koskea.

    VastaaPoista
  20. Pakko osallistua. Tämä oli pitkään ainoa blogi, jota luin. Hurjaa sirkkelöintisäätä lupaa viikonlopuksi, toivottavasti ennustus muuttuu vielä. Onnea ja menestystä blogillesi!!!

    VastaaPoista
  21. Onnittelut huikeasta iästä! Perässä tullaan, mie olin mattimyöhäinen :)

    VastaaPoista
  22. Onnea Kristiina! Pitkä on ollut taipaleesi blogistanian ihmeissä.
    Ostan netistä käsityökirjoja, hyvin harvoin tarvikkeita.

    VastaaPoista
  23. Onnea pitkäikäiselle bloggailulle!
    Ostan netistä vain helmi-/korutarvikkeita.
    Musiikkikokemus on ehottomasti korvien välistä kiinni. Olen siitä ihan samaa mieltä.

    VastaaPoista
  24. Onnea 9v. blogille! Tutustuin blogiisi etsiessäni netistä Tallinnan lankakauppoja jokunen vuosi sitten. Hyviä vinkkejä sainkin. Kiitos niistä! Jäin koukkuun, tykkään jutuistasi!
    Ostan joskus lankoja netistä, sellaisia joita olen ensin livenä hiplannu kaupoissa.
    Kauniita ja taidokkaita käsitöitä teet.
    Totta bloggaamisen alku on hurjan jännää!!
    Oikein mukavaa jatkoa niin blogimaailmassa kuin muuallakin!

    VastaaPoista
  25. Onnea pitkästä blogiurasta.

    En osta käsityötarvikkeita netistä. Joitakin käsityökirjoja on kuitenkin tullut tilattua.

    VastaaPoista
  26. Onnea minultakin!
    Minulla tulee vasta 21.9 tuo 9-vuotta täyteen Pieni lankapuoti!
    Tietysti arvonsa haluan olla mukana!

    VastaaPoista
  27. Eilen sain blogisi osoitteen ja täällä ollaan :)
    Oikein paljon onnitteluja noin monen blogivuoden kirjoittamisen johdosta! Vaatii pitkäjännitteisyyttä jaksaa johdonmukaisesti hoitaa homma kotiin.

    VastaaPoista
  28. Onnea yhdeksälle vuodelle! Minulla tuli seitsemän vuotta täyteen tämän kuun eka päivä, mutta enpä taaskaan muistanut koko juttua.
    Toivottavasti onni suosii minua, kun nuo sun liinasi on niin kauniita! =)

    VastaaPoista
  29. Onnittelut pitäkstä blogiurasta ja KIITOS kaikista kivoista jutuista! Me tykätään tietty eniten Kaunissaarielämästä kertovista ja sun kässyt on uskomattoman hienoja aina. Ja sun raportit lankakaupoista on kans kivoja ku ei itte kovinkaan usein pääse kurkistelemaan muiden kauppoihin...
    EN osta netistä. Paitsi kerran ostin liput Hectorin konserttiin... En kyl yleensä osallistu arvontoihinkaan mut tää kerta on poikkeus :-)

    VastaaPoista
  30. Onnea 9-vuotialle blogille! Oma blogini täytti tammikuussa 8 vuotta.
    Joskus tilaan netistä jotain neulejuttuja.
    Toivottavasti onni suosii minua,koska noi sinun liinasi ovat todella kauniita.

    VastaaPoista
  31. Onnea blogillesi! Miekin muistan sen, että seurasin aikoinaan myös "kaikkia" blogeja. Nyt tuntuu siltä ettei ehdi seurata kaikkia mielenkiintoisia.

    Kyllä, ostan nettikaupasta lankaa ja neulekirjoja.

    VastaaPoista
  32. Lumisunnuntaita!Tulin eilen viikon hiihtoreissulta Äkäslompolosta ja toin sitten näköjään talven tullessani etelään tuliaisina(tämä siis siskon hapan kommentti).Niin,olen useasti ja tyytyväisenä tilannut Titityyltä Jyväskylästä ja Kerästä Tampereelta ja aion tehdä niin vastakin.Pitäisi ihan porttikielto itselle asettaa noihin kauppoihin...Kaunista kevättä!

    VastaaPoista
  33. Oikein paljon onnea!
    Aloin miettiä, et oletettavasti olen niihin aikoihin löytänyt blogistanian (tai sitten vuotta aiemmin), merkittävä tapahtuma sekä netti, että käsityöelossain. Varmaan alusta asti olen seurannut blogiasi.

    Ostan netistä kaikenlaista paristakin syystä; Täällä on pitkät matkat kauppoihin, erikoisliikkeisiin etenkin ja toisaalta, välillä olen aika huonossa liikuntakunnossa ja silloin en edes kuvittele "shoppailu" reissuja.

    Myöhäinen surunvalittelu Halin poismenosta!

    VastaaPoista
  34. Onnittelut pitkälle blogitaipaleelle!
    Mukana arvonnassa.

    VastaaPoista
  35. Arvontaan osallistumisaika on päättynyt.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.